UVP срещу слоган: къде повечето бизнеси грешат

UVP срещу слоган: къде повечето бизнеси грешат

Новини
Категории

UVP срещу слоган: къде повечето бизнеси грешат

UVP (unique value proposition / уникално предложение за стойност) е краткото обяснение защо вашият бизнес е по-подходящ избор спрямо конкурентите на същия пазар. То ясно казва на клиента:

  • какво точно предлагате,
  • за кого е предназначено,
  • с какво сте по-добри или различни от алтернативите.

 

Силното UVP отговаря директно на немия въпрос: „Защо да купя от вас, а не от друг?“

 

Не го бъркайте със слоган или мисия

Много собственици на бизнес смесват UVP с лозунг или мисия. Слоганът може да е запомнящ се, но често е общ („Най-добрите в града!“), а мисията описва смисъла и целта ви.
UVP е практично и конкретно обещание за резултат. Вместо „Висококачествена услуга“, по-убедително звучи: „Помагаме на малки компании да намалят ИТ разходите си с до 30% за три месеца – с гаранция.“

Честа заблуда е, че цената е единственият диференциатор. Състезанието само по цена води към „надпревара към дъното“. UVP трябва да подчертава цялостната стойност – резултати, удобство, опит, надеждност – не само спестяванията.

 

Как да формулирате собственото си UVP

Процесът изисква размисъл и малко изследване:

  • Кой е вашият идеален клиент и с кои конкретни проблеми се сблъсква?
  • В какво сте доказано силни – за какво ви хвалят хората?
  • С какво се отличавате – метод, екип, скорост, гарантирани резултати?

 

Поговорете и с настоящите си клиенти – често техните истински мотиви да ви изберат сочат директно към вашата уникална стойност.

Съберете изводите в едно изречение, фокусирано върху клиента: ясно, конкретно, ориентирано към резултат и лесно за разбиране.

 

Как UVP работи за бизнеса

Добре формулираното UVP е основа на маркетинга, продажбите и бранда. То ви помага да:

  • привличате правилните клиенти,
  • се отличавате сред конкуренцията,
  • подравнявате усилията на екипа,
  • вземате по-бързи и последователни решения.

 

Според изследване на HubSpot от 2022 г., компаниите с ясно UVP конвертират приблизително 2,6 пъти повече потенциални клиенти в платени, отколкото тези без такова послание.

 

Примери

  • FedEx: „Вашата пратка доставена до утре – гарантирано.“
  • Slack: „Комуникация с екипа на едно място – по-малко имейли, повече продуктивност.“
  • Uber: „Придвижи се бързо, когато ти трябва – с натискане на бутон.“
  • Zappos: „Безплатна доставка и връщане – без риск да поръчаш обувки онлайн.“
  • Domino’s Pizza (старо UVP): „Доставка за 30 минути или пицата е безплатна.“

 

Заключение

Без значение дали сте стартъп или семеен бизнес с традиции, силното UVP е критично за растежа. То казва ясно каква стойност носите и защо именно вие сте правилният избор. Инвестирайте време да го дефинирате – ще изострите посланието си и ще подсилите целия си бизнес.

 

 

 

TПА България:

+359 2 981 66 45/46/47

office@tpa-group.bg

ул. Г.С. Раковски 128, ет.2

1000 София

Categories
Contact

Подобни публикации

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.