Новини
Категории
6. март 2025
Време за четене: 1
мин.
news
Изкуственият интелект – нагласи на работниците
Изкуственият интелект (ИИ) и автоматизацията вече оказват значително влияние върху различни индустрии и работни места. Те оптимизират операциите, намаляват човешките грешки и позволяват на бизнеса да се разширява по-ефективно.
„Начинът, по който хората си взаимодействат и си сътрудничат с Изкуствения интелект, прави драматичен скок напред с агентичния ИИ… Със своите свръхмощни възможности за разсъждение и изпълнение агентичните системи за ИИ обещават да трансформират много аспекти на сътрудничеството между хората и машините…“ – Harvard Business Review
Въпреки това някои работници не желаят да използват ИИ и неговата последна версия. Това показва проучване, проведено от YouGov за Pegasystems (NASDAQ: PEGA), компания за разработка на софтуер, маркетинг и лицензиране. Ето основните данни:
- Повече от половината от анкетираните (58%) вече използват агенти с изкуствен интелект за различни задачи.
- 33% от анкетираните се притесняват за качеството на работата, извършвана от ИИ.
- 32% твърдят, че липсва човешка интуиция и емоционална интелигентност.
- 30% не се доверяват на точността на отговорите, които получават, генерирани от ИИ.
- 47% смятат, че изкуственият интелект не притежава човешка интуиция и емоционална интелигентност.
- 40 % се чувстват неудобно да представят работа, генерирана от ИИ.
- 34% се притесняват, че работата, създадена от ИИ, не е толкова добра, колкото тяхната собствена, което е свързано с опасения относно точността и надеждността на технологията.
Съществуват и други рискове за компаниите, които разчитат на ИИ, включително създаване на повече работа и стрес за служителите и прекалена увереност в това колко готови са техните организации да възприемат технологията. Изправени пред тези предизвикателства, компаниите трябва да вземат под внимание тези притеснения и да предприемат стъпки за намаляване на страховете и неувереността сред служителите. Например, може да се осигури обучение за използване на ИИ, което ще помогне на работниците да разберат как да го използват ефективно.